website translation

19 aprilie 2008

TORT - PRAJITURA CU BLAT DE NUCA SI FRISCA
























Ingrediente:

Blat:
150g nuca macinata,

100g zahar,

250ml apa minerala,

350g faina,

4 linguri de ulei,

1 plic praf de copt.

Crema:
250g frisca vegetala,

1 lingura zahar pudra,

2-3 linguri suc de lamaie,

Sirop:
200ml apa,

3 linguri zahar,

esenta de rom.

Decor:
3 linguri de nuca macinata,

1 lingurita zahar pudra

coaja de lamaie rasa.- eu am pus si putina coaja rasa de portocala- nu este obligatoriu


Preparare:

Blat:
Intr.-un castron batem/ mixam (folosim mixerul) uleiul cu zaharul, adaugam si apa minerala, nucile , faina amestecata cu praful de copt. Omogenizam bine.
Compozitia obtinuta trebuie sa fie ca cea de chec.

Tapetam cu hartie o forma care merge le cuptor si turnam aluatul obtinut.
Dam la cuptor , cu focul potrivit , 45-50min.
Lasam sa se raceasca bine apoi il taiem in doua parti.

Crema:
Batem frisca cu zaharul pudra , adaugam coaja si zeama de lamaie. Dam la rece.

Sirop:
Fierbem apa cu zaharul, lasam sa se raceasca, si adugam apoi esenta de rom.
Decor:
Amestecam nuca si coaja de lamaie.

Intr-o tava , in care vom asambla prajitura:
- asezam prima parte de blat , insiropam cu ½ din sirop
- punem si jumatate din frisca
- urmeaza a doua parte de blat pe care o insiropam cu siropul ramas
- asezam/ punem pe blat si frisca ramasa
- presaram pe deasupra nuca+coaja de lamaie

Se poate decora cu o glazura de ciocolata (eu asa am facut ).

Se face foarte usor si repede…cat timp blatul este la cuptor, facem frisca si siropul..apoi le asamblam ..

Este o prajitura sau tort, foarte potrivit(a) pentru ocaziile festive , in perioada Postului.

Un comentariu:

  1. Aceasta prajitura am descoperit-o eu anul trecut inainte de Craciun, sincer nu pot spune daca de pe blog-ul tau. Oricum ar fi, daca reteta iti apartine felicitari pentru ea. Este foarte buna si nu prezinta nici un risc. Vreau sa spun ca iese la oricine, novice sau artist in bucatarie.Atunci am facut-o de multe ori pana "m-am saturat" eu si familia mea. Dar cred ca o voi repeta si anul acesta. Prajiturile cu nuca merg nemaipomenit de bine, dupa parerea mea, iarna !

    RăspundețiȘtergere

 
website translation
website translation